Центральное духовное управление мусульман - Таврический муфтият - Ислямда къардашлыкъ мунасебетлери

Ислямда къардашлыкъ мунасебетлери

ٱلْحَمْدُ للهِ الْوَاحِدِ الْأَحَد الْفَرْدِ الصَّمَدِ الَّذِي لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَد. وَٱلصَّلاةُ وَٱلسَّلامُ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ ٱلصَّادِقِ ٱلْوَعْدِ ٱلأَمِينِ، وَعَلَى إِخْوَانِهِ ٱلنَّبِيِّينَ وَٱلْمُرْسَلِينَ. وَرَضِيَ ٱللَّهُ عَنْ أُمَّهَاتِ ٱلْمُؤْمِنِينَ، وَءَالِ ٱلْبَيْتِ ٱلطَّاهِرِينَ، وَعَنِ ٱلْخُلَفَاءِ ٱلرَّاشِدِينَ أَبِي بَكْرٍ وَعُمَرَ وَعُثْمَانَ وَعَلِيٍّ، وَعَنِ ٱلأَئِمَّةِ ٱلْمُهْتَدِينَ أَبِي حَنِيفَةَ وَمَالِكٍ وَٱلشَّافِعِيِّ وَأَحْمَدَ، وَعَنِ ٱلأَوْلِيَاءِ وَٱلصَّالِحِينَ، أَمَّا بَعْدُ، عِبَادَ ٱللَّهِ فَإِنِّي أُوصِيكُمْ وَنَفْسِي بِتَقْوَى ٱللَّهِ ٱلْعَلِيِّ ٱلْعَظِيمِ. يَقُولُ رَبُّنَا عَزَّ وَجَلَّ:

﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ﴾ 

Аллаhкъа хамд олсун, О бизге ярдым ве бизни афу этсин деп, Ду’а япамыз. Бизни шерден ве яманлыкътан къорчаласын деп, Онъа ялварамыз. Кимге Аллаh Акъикъий ёлуны берди, ич кимсе оны бу елдан айырмаз. Амма кимге Аллаh Акъикъий ёлуны бермеди, ич кимсе оны къорчаламаз. Аллаh къусурсыз, ич бир шейге ве ич бир кимсеге мухтадж дегиль эм де Онъа бенъзеген ёкъ.

Шеhадет этем, Аллаhтан башкъа Иляh екъ, Онынъ ортагъы екъ ве шеhадет этем Мухаммад Аллаhнынъ къулу ве Пейгъамбери.

Аллаhнынъ къуллары! Такъвалы олмагъа эпинъизни давет этем. Такъвалыкъ – бу фарзларны япмакъ ве гуняхлардан къачынмакътыр.

Аллаh Пейгъамбер Мухаммад ‘алейhиссалямгъа шереф ве хайыр багъышласын деп, ялварамыз. Бизим Пейгъамберимизге ве башкъа эписиПейгъамберлерге ве оларнынъ девамджыларына салят ве селям олсун.

Хвала Аллаhу Всемогущему! Мы восхваляем нашего Творца и просим Его о помощи и прощении. Просим у Аллаhа защиты от зла наших скверных деяний. Тот, кого Аллаh наставил на Истинный Путь, никто не введет в заблуждение, а кому Аллаh не дал быть на Истинном Пути, того уже никто не поведет верным путем.

Аллаh превыше всех недостатков и не похож ни на кого и ни на что. Нет подобного Ему и нет помощника у Него.

Я свидетельствую, что нет божества кроме Одного-Единственного Аллаhа, у Которого нет сотоварища, и что Мухаммад – раб и Посланник Аллаhа.

Обращаюсь ко всем с призывом: будьте богобоязненными всегда и везде! Богобоязненность – это выполнение обязанностей и несовершение грехов,

Просим у Аллаhа даровать ещё больше величия и благословения Пророку Мухаммаду, мир Ему, а также приветствуем всех Пророков и Посланников и всех тех, кто истинно следует по Их пути.

Дорогие, мусульмане! Воистину, я призываю каждого к богобоязненности.

Къур’анда бойле буюрыла: «Керчектен де, мусульманлар бири-бирине къардашлар. Ойле исе къардашларынъызнынъ арасыны тюзельтинъ ве такъвалы олунъыз, бу исе гуняхларнынъ афу этюв ёлудыр.

11) Эй, иман эткенлер, бир топлулыкъ башкъа бир топлулыкъны мыскъылламасын. Бельки де, олар булардан даа яхшыдыр. Къадынлар да къадынларны мыскъылламасынлар. Бельки де, олар булардан даа яхшыдыр. Озь озюнъизни айыпламанъыз, бири-биринъизни яман лагъапларнен чагъырманъыз. Инангъан сонъ фасыкълыкъ не яман бир исимдир. Ким тёвбе этмесе, иште, олар залымлардыр.»

Сказано в Священном Кур’ане, что означает: «Воистину, мусульмане – братья. Посему примиряйте братьев и будьте богобоязненными. И это путь получения прощения.

11. О те, которые уверовали! Пусть одни люди не насмехаются над другими, ведь может быть, что те лучше них. И пусть одни женщины не насмехаются над другими женщинами, ведь может быть, что те лучше них. Не унижайтесь и не обижайте друг друга, и не называйте друг друга оскорбительными прозвищами и кличками. Скверно называться нечестивцем после того, как уверовал. А те, которые не раскаются, являются угнетателями.

12) «Эй, муминлер! Чешит зан ве шубе этювден къачынынъыз. Чюнки заннынъ бир къысмы гуняхтыр. Бири-биринъизнинъ къусурыны къыдырманъ. Биринъиз дигернинъ артындан козетмесин ве ярамай сёзлер айтмасын. Бир кимсе ольген къардашнынъ этинден ашамакътан хошланырмы? Иште, бундан джирендинъиз. Бойлеликнен, Аллаhтан къоркъунъыз. Керчектен де, Аллаh тёвбени къабул этиджи ве рахмет багъышлайыджы.»

12. О, верующие! Избегайте разных предположений и подозрений, ибо некоторые предположения являются грехом. Не следите друг за другом и не злословьте за спиной друг друга. Разве понравится кому-либо из вас есть мясо своего умершего брата, ведь вы чувствуете к этому отвращение? Будьте богобоязненными! Воистину, Аллаh Всемогущий Принимающий покаяния, Дарующий милость.

Сайгъылы мусульманлар! Керчектен де, Аллаh буюрды ки, мусульманлар бири-бирине къардашлар, яни дин къардашлар. Чюнки олар къавий багънен багълылар, бу дин ве акъикъий итикъат.

Дорогие мусульмане! Воистину, Аллаh Всемогущий сказал, что мусульмане – братья, назвав верующих братьями, так как их связывают особые узы, это Религия, это Вероубеждения.

Пейгъамбер Мухаммад ‘алейhиссалям къардаш багълары къавий олмасы ичюн бизге ёл косьтерди. Хадисте бойле буюрыла: «Инсанлар акъкъында ярамай фикирлерден узакъ олунъыз. Керчектен де, ярамай фикирлер ошекке ве ялан сёзлерге кетире. Ве сизнинъ аранъызда алчакълыкъ, къусурларыны къыдырмакъ, излев япмакъ, къызыштырмакъ, кибирлик, нефрет, пакъыллыкъ ве башкъа ярамай аляметлер олмасын. Бири-биринъизден юзь чевирменъиз ве къардаш олунъыз. Эй, Аллаhнынъ къуллары.»

Пророк Мухаммад, мир Ему, указал нам путь установления братских уз, взаимоотношения. В Хадисе сказано: «Остерегайтесь дурных мыслей о людях, ведь поистине, дурные мысли приводят к самым лживым словам и наговорам. И нельзя, чтобы между вами были подлость, выискивание, выслеживание, подстрекания и набивания цены, зависти, ненависти и не поворачивайтесь друг к другу спиной и будьте братьями, о рабы Аллаhа».

‘Умар ибн Аль-Хаттаб бойле сезлерни айтты: «Бир кереден инсан ичюн ярамай тюшюнмеге керекмей, бельким, онынъ айткъан сёзлернинъ башкъа догъру манасы бар.» Имам ‘Али ибн Абу Талиб деди: «Мусульман озюнинъ дин къардашында акъикъий эркекке ляйыкъ олгъан яхшы чизгилерини корьсе, онынъ ичюн олмайджакъ ошеклерни динълемесин. Ким гузель нуфуз саиби олса, о акъкъында ошек айтмакъ олмай.»

Передано от ‘Умара ибн Аль-Хаттаба, что означает, что нельзя сразу думать плохо, услышав слова мусульманина, когда есть другое объяснение его словам, которое имеет правильное значение.

Имам ‘Али ибн Абу Талиб сказал, что кто увидел у своего верующего брата, что он обладаетдостойными качествами, свойственныминастоящему мужчине, то пусть не слушает о нем разные слухи. Тот, кто обладает прекрасной репутацией, нам нельзя обсуждать его.

Исбатсыз инсан акъкъында ярамай тюшюнмек я да хиянетликте ве арам япкъанында къабаатламакъ мумкюн дегиль. Яни бир инсаннынъ юрегинде башкъа инсан ичюн шубе олса, оларны исбатламакъ ичюн бу инсаннынъ артындан излев этмек, гизлиден динълемек ве козетмек ясакътыр. Чюнки бойле шейлер джемиетке зарар кетире биле.

Иметь плохое мнение о человеке или плохо думать о человеке – это безосновательное подозрение в злодеянии, бездоказательное обвинение в грехе, как например, обвинять мусульманина в разврате, хотя нет для этого никаких предпосылок.

То есть, если возникли какие-либо плохие мысли, предположения, подозрения в сердце, то нельзя идти на поводу этого, выискивать, выслеживать, подсматривать, подслушивать. Все это запрещено! 

Эм де танаджуш, яни Пейгъамбер Мухаммад ‘алейhиссалям бу акъкъында деди: «Базы инсанлар бир шейни юксек фиятынен алмагъа азыр олгъаныны косьтерелер, амма оны асылында сатып алмагъа истемейлер. Олар буны, башкъа инсанлар бу шейни юксек фиятнен алсынлар, деп япалар.» Бойле япмагъа ясакъ, чюнки мусульманларгъа бири-бирини алдатмакъ арамдыр.

А танаджуш – это то, о чем говорил Пророк Мухаммад, мир Ему, то, что делают некоторые люди, которые заявляют о своей готовности купить определенный товар за высокую цену, а на самом деле не хотят покупать его. Это делают для того, чтобы другие люди купили этот товар за более высокую цену.

Это подставное предложение является запретным – харам. И нельзя мусульманину обманывать своего брата.

Хасад – бу, пакъыллыкътан бир инсаннынъ башкъа мусульманда хайыр олмамасыны истев ве бу ниетнен арекет этюв. Башкъа мусульманда аманлыкъ олмасын деп истемек. Бу гунях.

Пейгъамбер Мухаммад ‘алейhиссалям деди: «Уа ля табагаду». Онынъ манасы шунда ки, бири-биринден узакълаштыргъан шейлерни япманъыз, яни душманлыкъ, нефрет ве адаветке кетирген шейлер. Адаветке ве душманлыкъкъа кетирген тазирлев чизгилернинъ олмасы ясакътыр.

Хасад – это когда один человек из-за зависти желает исчезновения благ другого мусульманина и действует в соответствии с этим. В его сердце стремление избавиться от благополучия у другого мусульманина. Это грех.

А то, что сказал Пророк Мухаммад, мир Ему, сказал: «Уа ля табагаду», то это означает – не делайте того, что служит причиной отдаления друг от друга, причиной вражды, ненависти и неприязни.

В этом есть запрет иметь порицаемые качества, приводящие к неприязни и вражде.

Тадабур – бу душманлыкъ. Буна да юзь чевирмек дейлер. Чюнки душманлыкъ япкъанлар бири-биринден юзь чевирелер.

Тадабур – это враждебность, также это называют прерыванием. И названо это отворачиванием, так как каждый из враждующих поворачивается спиной к другому, отворачивается от другого.

Хадистеки «Уа куну ‘ыбадаллаhи ихуана» бу сёзлернинъ манасы: Аллаhнынъ къуллары аркъадаш олунъыз! Яни сизни къардашлыкъкъа кетиреджек шейлерни япмагъа тырышынъыз, япынъыз ве иришинъиз.

А выражение из этого Хадиса «Уа куну ‘ыбадаллаhи ихуана»

Это означает: будьте же рабы Аллаhа братьями! 

То есть занимайтесь тем, добивайтесь того, стремитесь к тому, благодаря чему вы будете братьями (то есть как братья).

Бири-биринъизге сой-соп киби олунъыз. Аранъызда мерамет, севги, къайгъырув, ярдымлашма, хайырхакълыкъ олсун ве хайыр ишлерде де къол тутунъыз. Ве бутюн булар темиз ниетнен ве самимий юрекнен олмалы.

Будьте как родные братья по крови во взаимоотношениях, чтобы была между вами милосердие, любовь, сострадание, взаимопомощь, доброжелательность, бескорыстие, поддержка для совершения благодеяний. И все это от чистых помыслов и искренности в сердце.

Шубесиз, алимлер ярамай шейлерни не олгъаныны ве оларны насыл япмамакъ акъкъында чокъ китап яздылар. Ве эписи олар Пейгъамберимизнинъ сезлерине эсасланып яптылар. Пейгъамбер Мухаммад ‘алейhиссалям мусульманларнынъ мунасебетлери акъкъында бойле буюрды: «Инсан там мусульман олмаз, эгер озюне хайырдан нени истесе, дин къардашларына истемесе.» Бойле сёзлер юрегимизде олмакъ керек. Ве башкъа Хадисте бойле айтыла: «Ким джеhэннем азабындан къуртулып, Дженнетке кирмеге истесе, бу дюньяны иман иле терк этсин ве озюне насыл мунасебетлерини истесе, башкъаларына да бойле даврансын.»

Воистину, ученые сочиняли книги, чтобы объяснить, что такое пороки, что является порицаемым, и как это исправить. И, конечно же, каждый из них ссылался на достоверный источник – лучшего учителя добра – Пророка Мухаммада, мир Ему, который сказал об этом очень ясно и кратко, что означает: «Не будет мусульманин полноценным, если не желает своему верующему брату того же, что желает себе из добра». Важно, чтобы это было в сердце каждого. Также Пророк, мир Ему, сказал, что означает: «Кто хочет спастись от мучений в аду и войти в Рай, пусть он покинет этот мир с Верой в Аллаhа и в Судный День, и пусть относится к людям так, как хотел бы, чтобы относились к нему».

Бу Пейгъамберимизнинъ гузель сезлернинъ ве буюк икметнинъ бир мисалидир. Бу Хадислерде бойле япкъанларына джеhэннем азабындан къуртулыш оладжагъыны Пейгъамбер Мухаммад ‘алейhиссалям ваде этти. Эбет, эр биримиз Дженнетке азапсыз кирмеге истеймиз. Онынъ ичюн, сайгъылы мусульманлар, джеhэннем азабындан къуртулышкъа, хайыргъа ве яхшылыкъкъа ашыкъынъыз. Ве эр биринъиз башкъаларгъа тек хайырны япмагъа тырышсын ве онынъ къаршылыгъыны эки дюньяда корер.

Это пример прекрасных слов Пророка Мухаммада, мир Ему, и это одна из Его величайших мудростей.

В этом Хадисе содержится обещание Пророка Божьего, о том, что кто поступает таким образом, тот не будет наказан в аду.

Конечно же, каждый из нас хочет, жаждет и стремится войти в Рай без мучений! Поэтому, дорогие единоверцы, спешите к успеху, благополучию и спасению от огня ада, и пусть каждый из вас обратит внимание на то, что он желает себе из добра и как он хочет, чтобы люди относились к нему.

Аллаh япкъан хайырымызны къабул этсин ве оларны чокъча япмагъа бизге кучь ве къувет берсин. Эм де гуняхларымызны афу этип, Дженнетке азапсыз кирмеге бизге насип этсин деп, Ду‘а этемиз.