Центральное духовное управление мусульман - Таврический муфтият - Аллаh мекянсыз олгъанына иман

Аллаh мекянсыз олгъанына иман

ٱلْحَمْدُ للهِ الْوَاحِدِ الْأَحَد الْفَرْدِ الصَّمَدِ الَّذِي لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَد. وَٱلصَّلاةُ وَٱلسَّلامُ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ ٱلصَّادِقِ ٱلْوَعْدِ ٱلأَمِينِ، وَعَلَى إِخْوَانِهِ ٱلنَّبِيِّينَ وَٱلْمُرْسَلِينَ. وَرَضِيَ ٱللَّهُ عَنْ أُمَّهَاتِ ٱلْمُؤْمِنِينَ، وَءَالِ ٱلْبَيْتِ ٱلطَّاهِرِينَ، وَعَنِ ٱلْخُلَفَاءِ ٱلرَّاشِدِينَ أَبِي بَكْرٍ وَعُمَرَ وَعُثْمَانَ وَعَلِيٍّ، وَعَنِ ٱلأَئِمَّةِ ٱلْمُهْتَدِينَ أَبِي حَنِيفَةَ وَمَالِكٍ وَٱلشَّافِعِيِّ وَأَحْمَدَ، وَعَنِ ٱلأَوْلِيَاءِ وَٱلصَّالِحِينَ، أَمَّا بَعْدُ، عِبَادَ ٱللَّهِ فَإِنِّي أُوصِيكُمْ وَنَفْسِي بِتَقْوَى ٱللَّهِ ٱلْعَلِيِّ ٱلْعَظِيمِ. يَقُولُ رَبُّنَا عَزَّ وَجَلَّ:

﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ﴾ 

Аллаhкъа хамд олсун, О бизге ярдым ве бизни афу этсин деп, Ду’а япамыз. Бизни шерден ве яманлыкътан къорчаласын деп, Онъа ялварамыз. Кимге Аллаh Акъикъий елуны берди, ич кимсе оны бу елдан айырмаз. Амма кимге Аллаh Акъикъий елуны бермеди, ич кимсе оны къорчаламаз. Аллаh къусурсыз, ич бир шейге ве ич бир кимсеге мухтадж дегиль эм де Онъа бенъзеген екъ. Аллаh мекянгъа ве вакъыткъа мухтадж дегиль

Шеhадет этем, Аллаhтан башкъа Иляh екъ, Онынъ ортагъы екъ ве Мухаммад Аллаhнынъ къулу ве Пейгъамбери.

Аллаhнынъ къуллары! Такъвалы олмагъа эпинъизни давет этем. Такъвалыкъ – бу фарзларны япмакъ ве гуняхлардан къачынмакътыр.

Хвала Аллаhу Всемогущему! Мы восхваляем нашего Творца и просим Его о помощи и прощении. Просим у Аллаhа защиты от зла наших скверных деяний. Тот, кого Аллаh наставил на Истинный Путь, никто не введет в заблуждение, а кому Аллаh не дал быть на Истинном Пути, того уже никто не поведет верным путем.

Аллаh превыше всех недостатков и не похож ни на кого и ни на что. Нет подобного Ему и нет помощника у Него. Аллаh не нуждается не в месте, не во времени.

Я свидетельствую, что нет божества кроме Одного-Единственного Аллаhа, у Которого нет сотоварища, и что Мухаммад – раб и Посланник Аллаhа.

Обращаюсь ко всем с призывом: будьте богобоязненными всегда и везде! Богобоязненность – это выполнение обязанностей и не совершение грехов.

Сайгъылы мусульманлар! Аллаh яратылгъанларгъа мухтадж дегиль: ич бир шейге ве ич бир кимсеге. Аллаh мекянгъа, тарафкъа ве башкъа шейге де мухтадж дегиль.

Бунъа етерли делиль Къур`андан («Аш-Шура» Суреси, 11 Ает):

Манасы: «Онъа ошагъан ич бир шей ёкъ.»

Уважаемые мусульмане! Аллаh не нуждается в созданном: ни в чем и ни в ком. Аллаh не нуждается ни в месте, ни в направлении, ни в чем-либо другом.

Достаточное доказательство этому приведено в Аяте из Кур`ана (Сура «Аш-Шура», Аят 11), означающее: «Нет ничего подобного Ему».

Эгер Аллаhта мекян олгъан олса, демек Онъа ошагъан шейлер ве сынъырлар олур эди: узунлыкъ, кенълик, юксеклик – бу акъылгъа терс кельген шей, яни акъылгъа сыгъмай. Кимде бу параметрлер олса, о яратылгъан ве онъа буны таин эткен бирисине мухтадж, амма Аллаh бунъа мухтадж дегиль. Бу делиль Къур`андан алынгъан.

Если у Аллаhа было бы место, то соответственно было бы  подобие Ему и границы: длина, ширина, высота, это – абсурд. Кто обладает этими параметрами, тот создан и нуждается в том, кто ему их определил, следовательно, нуждающийся не является Богом. Это доказательство взято из Кур`ана.

Эм де Хадистен делиль бар, Пейгъамбер Мухаммад, ‘алейhиссалямдан ич шубесиз агъыз-агъыздан Аль-Бухарий, ибн Аль-Джаруд, Аль-Байhакый ривает эттилер:

«Аллаh Эбедий ве Ондан гъайры ич бир шей екъ эди». Сув, ава, ер, кок, Аль-Курси, Аль-‘Арш, адамлар, джиннлер, Мелеклер, вакъыт, мекян екъ эди…Мекянны яратылмаздан эвель О бар эди. Аллаh мекянны яратты ве онъа мухтадж дегиль.

Так же имеется доказательство из Хадиса, который передали Аль-Бухарий, ибн Аль-Джаруд, Аль-Байhакый по достоверной непрерывной цепочке от Пророка Мухаммада, мир Ему:

«Аллаh был Вечно и ничего не было кроме Него», – не было воды, воздуха, земли, небес, Аль-Курсия, Аль-‘Арша, людей, джиннов, Ангелов, времени, места.... Он существовал до создания места. Аллаh создал место и не нуждается в нем.

Урьметли джемаат! Имам Аль-Байhакый «Аль-Асма`у уас-Сыфат» (Исимлери ве Сыфатлары) адлы озь китабында бойле язды:

Манасы: «Базы Ислям алимлери Аллаh мекянсыз олгъанына делиль оларакъ Пейгъамбер Мухаммаднынъ сёзлерини алдылар. О айтты: «Аллаh, Сен – Аз-Заhир, ве Санъа «устюн» аит дегиль; Сен – Аль-Батын ве Санъа «тюбю» аит дегиль.

Алимлер анълаттылар: «Кимге «устюн» ве «тюбю» аит олмаса, о мекянсыздыр.»

Уважаемые мусульмане! Имам Аль-Байhакый в своей книге «Аль-Асма`у уас-Сыфат» (Имена и Сыфаты) говорил:

Это означает: «Некоторые Исламские ученые для доказательства того, что Аллаh существует без места, взяли слова Пророка Мухаммада, мир Ему, где Он говорил: «О Аллаh, Ты – Аз-Заhир и Тебе не присуще «над»; Ты – Аль-Батын и Тебе не присуще «под».

Ученые объяснили: «Кому не присуще ни «над», ни «под», Тот существует без места».

Аллаhкъа тараф къошкъанларгъа даа бир делиль кетирейик. ‘Али ибн Абу Талиб деди:

Манасы: «Аллаh мекянны яратмаздан эвель мекянсыз ве шекильсиз бар эди ве шимди де О насыл эди ойледир», яни мекянсыз, буны имам Абу Мансур Аль- Багдадий ривает этти.

Приведем еще одно доказательство, которое направлено против неверных высказываний тех, кто приписывают Аллаhу направление. Сказал ‘Али ибн Абу Талиб:

Это означает: «Аллаh был без места и без образа до создания Им места, и сейчас Он существует таким, каким и был», т.е. без места. Передал имам Абу Мансур Аль- Багдадий.

Чюнки кимде сынъыр ве тараф олса, о онъа буларны таин эткен бирине мухтадж, эльбет, о Аллаh дегильдир.

Иман бош хаялгъа ве тасавургъа дегиль де, догъру фикир эткен акъылгъа эсаслана. Догъру фикир эткен акъыл Аллаhнынъ Къанунларыны тасдикъ эте.

Потому что тот, кто имеет границу или направление – нуждается в том, кто определил их ему, и, конечно же, не может быть Богом.

Дорогие единоверцы! Вера не основывается на иллюзиях и на воображении, а опирается на здравомыслящий ум, который является осмысленным свидетелем и подтверждает Законы Бога.

Чюнки Аллаh мекянны ве тарафны яраткъандан эвель оларгъа мухтадж олмайып бар эди, мекянны ве тарафны яраткъандан сонъ да оларгъа мухтадж олмайып бар олгъаны хакътыр.

Поскольку истинно и правильно существование Аллаhа без места и направления до их создания, то также истинно и правильно существование Аллаhа после создания их: без места и без направления. Это не отрицает Его существования.

Кто говорит, что Аллаh в каждом месте или везде, тот- неверующий, если он понимает под этими словами, что Аллаh вселяется в какое-либо место. А если под этими словами он понимает, что Аллаh властвует над всем или знает обо всем, то он не попадает в куфр. Необходимо запрещать произнесение таких слов в любом случае.

Биз Ду‘а окъугъанда эллеримизни тёпеге котеремиз, чюнки коктен рахмет ве хайыр келе. Бу демек дегиль ки, Аллаh андадыр. Намаз къылгъанда Кя‘бе (Къыбла) тарафкъа ёнелемиз, чюнки Аллаh бойле эмир этти. Амма бу демек дегиль ки, Аллаh андадыр.

Аллаhнынъ сынъырлары бар я да О мекянгъа мухтадж, деп тюшюнмеге мумкюн дегиль. Эм де Аллаh ава я да ышыкъ киби джами, ерни я да оданы толдура, деп тюшюнмеге де мумкюн дегиль, чюнки бу имансызлыкъ. Биз джамилерге «Байтуллаh» деп айтамыз, базылары Аллаh анда деп тюшюнелер, амма бу бойле дегиль. «Байтуллаh» сёзнинъ манасы: джамиде Аллаhкъа ибадет япмакътыр.

Мы обращаем ладони к небесам при чтении Ду‘а, потому что оттуда спускается милость и благословение. Это не означает, что Аллаh находится там. При чтении Намаза направляемся в сторону Ка‘бы, потому что Аллаh повелел нам это, но это вовсе не означает, что Аллаh находится там.

Нельзя думать, что Аллаh имеет границу или занимает место. А так же, что Аллаh как воздух или как свет заполняет мечети, место или комнаты, так как это неверие. Мы называем мечети «Байтуллаh» не потому, что Аллаh там якобы находится, как полагают некоторые, а потому, что мы там поклоняемся Аллаhу.

Мухтерем мусульманлар! Пейгъамбер Мухаммад, ‘алейhиссалям кокке котерильмекнинъ себеби Аллаhкъа месафеге якъынлашмакъ дегильдир. Ким Пейгъамбер Аллаhкъа месафеге якъынлашты тюшюнсе, о Ислямдан чыкъа. Пейгъамбернинъ кокке котерильмекнинъ макъсады, оны юксельтмек, ве Онъа кокте олгъан муджизелерини косьтермек, ве Аллаhны ерсиз, шекильсиз, тарафсыз юрекнен корьмектир.

Дорогие мусульмане! Смысл вознесения Пророка Мухаммада, мир Ему, на небеса было не приближение к Аллаhу по расстоянию. Отступает от Веры тот, кто так думает. А целью вознесения Пророка, мир Ему, было Его возвеличивание и показ Ему чудес, находящихся на небесах, и видение Аллаhа сердцем, без места, без образа и направления.

Къур`анда бойле айтыла:

Манасы: «Джибраиль Мелек Пейгъамбер Мухаммад, ‘алейhиссалямгъа пек якъын кельди.» Пейгъамбер Джибраиль Мелекни Аллаh оны яраткъан там шекильде корьди: Джибраиль Мелекнинъ алты юз къанаты бар. О ойле балабан, озь къанатларынен шаркътан гъарпкъа къадар ерни къапатты.

Сказано в Кур`ане:

Это означает: «Ангел Джибраиль, мир Ему, приблизился к Пророку Мухаммаду, мир Ему, на очень близкое расстояние». Пророк увидел Ангела Джибраиля, мир Им, таким, каким Аллаh создал Его: у Ангела Джибраиля было шестьсот крыльев. Он настолько большой, что своими крыльями закрыл пространство от востока до запада.

Имам Ат-Тирмизий ривает эткен Хадисте бойле айтыла:

Манасы: «Ар-Рахман» – Аллаh бу дюньяда эписи ичюн Рахмандыр ве Ахиретте тек мусульманларгъа Рахимдир. Бу ердеки сакинлер бири-бирине мераметли олмакъ керек ве кокте олгъанлар (Мелеклер) оларгъа мераметли олурлар.»

Башкъаларнынъ риваетлерине коре: «Коктеки сакинлер сизге мераметли олурлар.» Имам Аль-Хафиз Аль-‘Иракъий озь «Аль-Амали» китабында айтты: «Энъ яхшысы бир Хадисни башкъа Хадиснен анълатмакътыр.»

Что касается Хадиса, переданного имамом Ат-Тирмизий:

Это означает: «Ар-Рахман» (Аллаh, Милостивый для всех на этом свете и только для верующих на Том Свете) - смилуется над милосердными. Жители земли должны быть милосердными друг к другу и смилуются над ними те, кто на небесах (Ангелы)».

В другой передаче указывается: «Смилуются над вами жители небес». Этот Хадис объясняет первый, как передал в своей книге «Аль-Амали» имам Аль-Хафиз Аль-‘Иракий: «Лучше объяснить один Хадис другим Хадисом».

Сайгъылы мусульманлар! Аллаh – кок сакини демеге мумкюн дегиль, чюнки кок сакинлери – бу Мелеклердир. Кимерсилернинъ айткъанларына ве тюшюнгенлерине коре, эгер Аллаh кокте олгъан олса, о заман О Мелеклернинъ арасындадыр, амма бу – акъылгъа терс келе.

Бир Хадисте бойле дениле:

Манасы: «Кокте дёрт пармакъ къадар биле бош ер ёкъ, чюнки анда Мелеклер тургъан алда, рукюде, седжде алында Юдже Аллаhны зикр ве хамд этелер.»

Уважаемые мусульмане! Нельзя говорить про Аллаhа, что Он – житель небес, ибо «жители небес» – это Ангелы. Если бы Аллаh был на небесах, как думают и говорят некоторые, то Он «толпился» бы вместе с Ангелами, а это – абсурд.

Сказано в одном из Хадисов:

Что означает: «Нет на небесах свободного места даже в четыре пальца, так, как там Ангелы, которые молятся стоя, или в поясном поклоне, или в суджуде, упоминая и восхваляя Бога Всевышнего».

Абу-Джа‘фар Ат-Тахауий, Аллаh ондан разы олсун, (hиджрий 321 йылы вефат этти) шойле буюргъан эди:

Манасы: «Аллаh сынъырлардан, янлардан, кенарлардан, буюк ве кучюк азалардан юджедир, дигер барлыкъларны къушаткъан алты тараф (сагъ, сол, алт, усть, ог, арт) Аллаhны къушатмай (сарып алмай)».

Ученый первых веков со времени Пророка Мухаммада, мир Ему, имам Абу Джа‘фар Ат-Тахауий (умер в 321 г. hиджры) сказал: «Всевышнему не присущи границы, пределы, углы и органы, как большие, так и малые. Не окружает Его ни одно из шести направлений, которые окружают всех созданных». И шесть направлений – это вверх, вниз, вправо, влево, вперед, назад.

Улу ве такъвалы алим ве эвлия имам Ахмад Ар-Рифа‘ый Аллаh акъкъында бойле гузель сёзлерни айтты: «Аллаh акъкъында энъ буюк бильги – Аллаh шекильсиз ве мекянсыз бар олгъанына инанмакъ, бильмек ве къабул этмектир.»

Великий ученый, богобоязненный теолог, благочестивый суфий, имам Ахмад Ар-Рифа‘ый сказал прекрасные слова о нашем Создателе: «Наивысшее знание об Аллаhе – верить и признавать, что Аллаh существует без образа и без места».

Бугуньки хутбени бу буюк алимнинъ гузель сёзлеринен битирмеге истейим. Омюримизни иман ве ибадет иле кечирмеге, бу дюньяны тевбе ве иман иле терк этмеге Аллаh бизге насип эйлесин.

Этими прекрасными словами великого ученого хочу закончить, сегодняшнюю хутбу. Просим Аллаhа даровать нам жить с Верой и соблюдением, а также уйти из жизни с Верой и покаянием.