Центральное духовное управление мусульман - Таврический муфтият - Пейгъамберимизге урьмет

Пейгъамберимизге урьмет

إِنَّ ٱلْحَمْدَ ِللهِ نَحْمَدُهُ وَنَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَهْدِيهِ، وَنَعُوذُ بِٱللهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَمِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا، مَنْ يَهْدِهِ ٱللهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ ٱللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَلاَ مَثِيلَ لَهُ وَلاَ ضِدَّ وَلاَ نِدَّ لَهُ. وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ وَصَفِيُّهُ وَحَبِيبُهُ، صَلَّى ٱللهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى كُلِّ رَسُولٍ أَرْسَلَهُ.

أَمَّا بَعْدُ عِبَادَ ٱللهِ، فَإِنِّي أُوصِيكُمْ وَنَفْسِيَ بِتَقْوَى ٱللهِ ٱلْعَلِيِّ ٱلْعَظِيمِ. قَالَ ٱللهُ تَعَالىَ: ﴿ٱلَّذِينَ يَتَّبِعُونَ ٱلرَّسُولَ ٱلنَّبِيَّ ٱلأُمِّيَّ ٱلَّذِي يَجِدُونَهُ مَكْتُوبًا عِندَهُمْ فِي ٱلتَّوْرَاةِ وَٱلإِنْجِيلِ يَأْمُرُهُم بِٱلْمَعْرُوفِ وَيَنْهَاهُمْ عَنِ ٱلْمُنكَرِ وَيُحِلُّ لَهُمُ ٱلطَّيِّبَاتِ وَيُحَرِّمُ عَلَيْهِمُ ٱلْخَبَآئِثَ وَيَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَٱلأَغْلاَلَ ٱلَّتِي كَانَتْ عَلَيْهِمْ فَالَّذِينَ ءامَنُواْ بِهِ وَعَزَّرُوهُ وَنَصَرُوهُ وَاتَّبَعُواْ ٱلنُّورَ ٱلَّذِيَ أُنزِلَ مَعَهُ أُوْلَئِكَ هُمُ ٱلْمُفْلِحُونَ﴾ ٱلأعراف

وَقَالَ سُبْحَانَهُ: ﴿ٱلنَّبِيُّ أَوْلَى بِٱلْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنفُسِهِمْ وَأَزْوَاجُهُ أُمَّهَاتُهُمْ﴾ (ٱلأحزاب

Ортагъы олмагъан, ич кимсеге, ич бир шейге ошамагъан, шекильге мухтадж олмагъан, эр шейни эшиткен ве бильген Аллаhкъа хамд олсун. Аллаh бизге ярдым ве бизни афу этсин деп, Ду’а этемиз. Бизни шерден ве яманлыкътан къорчаласын деп, ялварамыз. Кимге Аллаh Акъикъий елуны берди, ич кимсе оны бу елдан айырмаз. Амма кимге Аллаh Акъикъий елуны бермеди, ич кимсе оны къорчаламаз.

Хвала Аллаhу, у Которого нет сотоварищей, нет другого Создателя кроме Него. Аллаh не имеет подобия и нет равного Ему. Мы восхваляем Аллаhа и поклоняемся Ему, обращаемся к Аллаhу за помощью и прощением грехов. Просим у Аллаhа защиты от зла наших скверных деяний. Кому Аллаh даровал быть на Истинном Пути, того никто не введет в заблуждение, а кому Аллаh не дал Истинного Пути, того уже никто не выведет из заблуждения и не сможет наставить на верный путь.

Екяне Яратыджыгъа, Къудретли, эр шейни яраткъан Аллаhкъа хамд олсун. О, Эбедий, башлангъычсыз ве сонъсуз. Аллаh мекянны яратты ве онъа мухтадж дегиль. Аллаh джысым дегиль.

Хвала Единому Творцу, Всемогущему создателю всего. Он единственный, который существует вечно без начала и конца. Аллаh создал место и не нуждается в нем. Аллаh не тело. Хвала Аллаhу, которому нет равного.

Аллаh Пейгъамбер Мухаммад ‘алейhиссалямгъа улулыкъ ве хайыр багъышласын деп, ялварамыз. Бизим Пейгъамберимизге ве башкъа эписи. Пейгъамберлерге ве оларнынъ девамджыларына салят ве селям олсун.

Просим у Аллаhа даровать еще больше величия и благословения Пророку Мухаммаду, мир Ему, а также приветствуем всех Пророков и Посланников и всех тех, кто истинно следует по Их пути.

Шеhадет этем, Аллаhтан башкъа Иляh екъ, Онынъ ортагъы екъ ве Мухаммад Аллаhнынъ къулу ве Пейгъамбери.

Я свидетельствую, что нет создателя кроме Аллаhа – Одного-Единственного Творца и свидетельствую, что Мухаммад – раб и Посланник Аллаhа.

Сайгъылы мусульманлар! Аллаhкъа такъвалы ве итаатлы олайыкъ. Яратыджынынъ эмирлерини япынъыз ве ясакълардан сакъынынъыз.

Дорогие единоверцы! Все мы – рабы Аллаhа. Призываю всех к покорности Аллаhу. Будьте богобоязненными! Выполняйте повеления Творца и не совершайте грехов!

Мукъаддес Къур’анда («Аль-А‘раф» Суреси, 157 Аетте) бойле дениле, манасы: «Язмагъа ве окъумагъа бильмеген Ресульнинъ артындан кеткенлерге хайыр олсун. О акъкъында олар Тауратта ве Инджильде язылгъаныны тапарлар. Пейгъамбер оларгъа яхшылыкъны япмагъа эмир этер, оларны яманлыкътан четлештирир, оларгъа темиз шейлерни элял этер ве пис шейлерни арам этер. Агъырлыкъны ве устьлериндеки зынджырларыны алыр. О Пейгъамберге инанып, онъа сайгъы косьтерген, онъа ярдым эткен, онен бирликте ёлланылгъан акъикъий нургъа уйгъанлар бар, я, иште къуртулышкъа иришкен олардыр.»

В Священном Кур’ане сказано (Сура «Аль-А‘раф», Аят 157), что означает: «Благо тем, которые последуют за Посланником, который не читал и не писал, Пророком, записи о котором они найдут в Таурате и Инджиле. Он велит им совершать благое и обязательное, а также запрещает им совершать зло, Он объявляет дозволенным благое и запрещенным скверное, освобождает их от бремени и оков. И те, которые уверуют в Него, будут почитать его, окажут ему поддержку и последовав за ниспосланным вместе с ним светом истины, такие верующие непременно преуспеют».

Къур’анда («Аль-Ахзаб» Суреси, 6 Аетте) буюрыла, манасы: «Пейгъамбер мусульманлар ичюн озьлеринден даа къыйметлидир ве Пейгъамбернинъ апайлары – бу мусульманларнынъ аналарыдыр.»

В Священном Кур’ане также сказано (Сура «Аль-Ахзаб», Аят 6), что означает: «Для верующих Пророк дороже, чем сами себе, а жены Пророка – это матери верующих».

Сайгъылы мусульманлар! Юдже Аллаh эписи Пейгъамберлерини бир олгъан Ислям дининен йиберди. Юдже Аллаh оларгъа даа чокъ шереф ве хайыр багъышласын! Бутюн Пейгъамберлер башкъа яратылгъанлардан даа яхшылар. Лякин Пейгъамбер Мухаммад, ‘алейhиссалям – бу сонъки Пейгъамбер ве онъа башкъа Пейгъамберлерге коре, даа чокъ устюнлик багъышланды ве башкъа Пейгъамберлерге коре, онынъ девамджылары даа чокътыр. Юдже Аллаh Пейгъамбер Мухаммад, ‘алейhиссалямгъа даа чокъ Рахмет ве хайыр берди.

Дорогие, единоверцы! Всемогущий Бог послал всех Пророков без исключения с одной единственной Религией – это Ислам. Пусть Всемогущий Творец дарует им всем ещё больше почета и благословения! Все Пророки лучше других существ, они имеют превосходство над остальными созданными. А Пророк Мухаммад – это последний из всех Пророков и Ему было даровано превосходство над всеми Пророками, и число Его последователей больше, чем у какого-либо другого Пророка, Аллаh Всемогущий наделил Пророка Мухаммада большей милостью и благословением!

Урьметли мусульманлар! Эпимизге Аллаhнынъ Мерхамети олсун! Билинъиз, Пейгъамбер Мухаммад, ‘алейhиссалямны о сагъ олгъанда итибар эткенлери киби, вефатындан сонъ да оны итибар этмек керекмиз! Мухаммад, ‘алейhиссалямны хатырлагъанда, онынъ Хадислерини айткъанда ве онынъ огреткенлерини анълаткъанда, оны юксельтмек, итибар ве урьмет этмек керек. Пейгъамбермизнинъ къорантасына, онынъ такъвалы сахабелерине ве несилине де итибар косьтермели.

Не вакъыт Пейгъамбер Мухаммад, алейhиссалям акъкъында лаф кеткенде ве оны хатырлагъанда бу эр мусульман ичюн даа такъвалы ве итаатлы олмагъа энъ буюк хайырдыр. Бойле инсан бирден озь ишини токътата ве Пейгъамберимизге айры бир урьмет ве шереф дуя. Ве бойле ал онъа тесир эте, санки Пейгъамбер Мухаммад, ‘алейhиссалям онынъ янындадыр.

Дорогие, мусульмане! Пусть будет вам милость Аллаhа! Знаете, что как Пророка Мухаммада чтили при Его жизни, так же необходимо чтить Его после смерти! Его обязательно нужно возвеличивать, почитать и уважать, когда вспоминают о Нем, когда говорят о Его Хадисах и рассказывают о Его учении! Нужно относиться с почтением к семье Пророка, Его благочестивым сподвижникам и потомкам.

Великое благо для каждого верующего, который становится ещё более смиренным и богобоязненным, когда говорят о Пророке Мухаммаде или упоминают Его имя, сразу же остепеняется и приостанавливает свои дела, и у него появляется состояние особого уважения и благоговения к величайшему Пророку, это отражается на поведении мусульманина и он ведет себя так смиренно, как будто рядом с ним находится Сам Пророк!

Мусульманларнынъ башлыгъы Абу Джа‘фар Аль-Мансур Пейгъамберимизнинъ джамисинде имам Маликнен субет эткенде, имам Малик онъа бойле деди: «Мусульманларнынъ башлыгъы! Бу джамиде сесини юксельтме, керчектен де, Аллаh инсанларгъа бойле бильдирди, манасы: «Эй, иман эткенлер, сеслеринъизни Пейгъамберимизнинъ сесинден юксельтменъиз ве онъа бири-бирлерине киби юксек сеснен хитап этменъиз, сизинъ амеллеринъиз бош олмасынъ, сиз исе оны ич дуймайджакъсынъыз.» («Аль-Худжурат» Суреси, 2 Аети).

Вот история, которая произошла с правителем мусульман Абу Джа‘фар Аль-Мансур, когда он дискутировал с имамом Малик в мечети Посланника Аллаhа, имам Малик сказал ему: «О, правитель верующих! Не повышай голоса в этой мечети! Воистину, Аллаh Всемогущий дал народу поучение и сказал, что означает: «О те, которые уверовали! Не поднимайте ваши голоса над голосом Пророка и не обращайтесь к Нему так же громко, как вы обращаетесь друг к другу, чтобы ваши деяния не были тщетными, а вы этого даже не ощутите» (Сура «Аль-Худжурат», Аят 2).

Юдже Аллаh инсанларны макътап, бойле буюрды, манасы: «Керчектен де, Аллаhнынъ Ресули янында озь сеслерини эксильткенлернинъ юреклерини Аллаh пак этип, такъвалыкънен толдурды. Оларгъа афу этюв ве буюк бахшыш азырланды.» («Аль-Худжурат» Суреси, 3 Аети).

Также Аллаh Всемогущий похвалил народ и сказал, что означает: «Воистину, те, которые при Посланнике Аллаhа понижают свои голоса, Аллаh очистил и открыл их сердца для богобоязненности. Им уготованы прощение и великая награда» (Сура «Аль-Худжурат», Аят 3).

Керчектен де, Пейгъамберимизге о сагъ олгъанда япылгъан урьмет, онынъ вефатындан сонъ да айны ойле олмалы! Абу Джа‘фарнынъ юрегине бу сёзлер пек тесир этти ве о тынчланып, бойле деди: «Эй, Абу Абдуллаh! Мен Ду‘а окъугъанда, Къыблагъа я да Аллаhнынъ Ресулине ёнелейим?» Имам Малик бойле джевап берди: «Пейгъамберимизден юзь чевирме, чюнки о Ахиретте санъа ве Адем ‘алейhиссалямгъа шефаат береджек. Онынъ ичюн юзюни Пейгъамберимизнинъ тарафына ёнелип, онынъ шефаатыны исте. Аллаh Пейгъамберимизнинъ шефаатыны санъа багъышлар! Юдже Аллаh бойле буюрды: «Эгер олар санъа акъсызлыкъ япкъан сонъ, санъа келип, Аллаhтан магъфирет истеселер ве Пейгъамбер олар ичюн Аллаhтан магъфирет истесе, олар Аллаhнынъ магъфиретини ве мерхаметини алырлар, Аллаh мусульманларнынъ тёвбелерини къабул этиджи ве оларгъа Рахмет багъышлайыджы.» («Ан-Ниса» Сереси, 64 Аети).

Воистину, почтение к Пророку после Его смерти должно быть таким же, как и при Его жизни! Правитель Абу Джа‘фар близко к сердцу воспринял эти слова, остепенился и сказал: «О, Абу Абдуллаh! При чтении Ду‘а мне повернуться в сторону Кыблы или встать лицом к Посланнику Аллаhа?». На что имам Малик ответил: «Зачем ты отворачиваешь свое лицо от Пророка? Ведь Он будет в Судный День твоим заступником и заступником твоего праотца Адама, мир Ему. Поэтому повернись лицом к Пророку, проси Его заступничества и Аллаh дарует тебе заступничество Пророка! Аллаh Всевышний сказал, что означает: «И если бы они, поступив несправедливо по отношению к себе, пришли бы к тебе и попросили прощения у Аллаhа, и тогда Посланник Аллаhа попросил прощения за них, то они получили бы милость и прощение Аллаhа, ведь Аллаh Принимающий покаяния мусульман и Милостив к ним» (Сура «Ан-Ниса», Аят 64).

Буюк имам Аййюб Ас-Сахтияний Пейгъамберимизнинъ сезлерини эшиткенде агълай эди. Имам Малик янында Пейгъамберимизнинъ акъкъында лаф кеткенде онынъ чырайы ве нефес алувы денъише эди. Мухаммад ибн Аль-Мункядир Къур‘ан окъугъанларнынъ башлыгъы ондан бирде-бир Хадисни сорагъанда о агъламагъа башлай эди.

Великий имам по имени Аййюб Ас-Сахтияний – когда слышал слова о Пророке – плакал. А имам Малик, когда говорили о Пророке, его лицо менялось, приобретало другой цвет и он вздыхал. Мухаммад ибн Аль-Мункядир, который был главой чтецов Священного Кур’ана, каждый раз, когда его спрашивали о каком-либо Хадисе, он плакал до тех пор, пока его не успокаивали, только тогда он переставал плакать».

Джа‘фар ибн Мухаммаднынъ янында Пейгъамберимиз акъкъында лаф кеткенде онынъ чырайы денъише эди. Ве о Пейгъамберимиз акъкъында тек Таhарет алда олгъанда айта эди. Эм де даа чокъ буюк алимлер ве такъвалы инсанлар Пейгъамберимизнинъ адыны эшитип ве о акъкъында лаф эткенде чырайлары денъише эди эм де олар агълай эдилер.

А Джа‘фар ибн Мухаммад, когда рядом с ним говорили о Пророке, то он бледнел, и он говорил о Пророке только находясь в состоянии Таhара.

Урьметли мусульманлар! Сахабелер Пейгъамберимизнен озьлерини адий ве итаатлы алып бара эдилер. Эм де оны юксельтип, урьмет эткенлер. Олар Пейгъамберимизни ойле пек севгенлер ки, онынъ айткъанларыны бири-биринден тез япмагъа тырыша эдилер. Пейгъамберимизнинъ сачларыны ве абдест алгъан сувуны берекетленмек ичюн къуллангъанлар. О, айткъанда, олар дикъкъатнен динълей эдилер. Пейгъамберимизни пек урьмет эткенлери ичюн онынъ козьлерине догърудан-догъру бакъмай эдилер. Пейгъамберимиз Мухаммад, ‘алейhиссалям тек хайырны айта эди.

Дорогие, мусульмане! Такими были сподвижники Посланник Аллаhа, мир Ему, которые возвеличивали Пророка, вели себя скромно, достойно и смиренно по отношению к великому Пророку Мухаммаду. Они настолько любили Пророка, что не давали упасть с Его тела даже одной волосинке, чтобы использовать это для благословения.

Когда Пророк велел что-либо сделать – сподвижники спешили выполнить Его поручения, стараясь опередить друг друга. Когда Пророк выполнял омовение Аль-Уду, то сподвижники стремились взять воду, оставшуюся после Пророка, чуть ли не борясь друг с другом за эту воду.

Когда великий Пророк говорил, все вокруг затихали и умолкали, внимательно прислушиваясь к Его словам. Они не поднимали свои взоры и не смотрели Ему прямо в глаза, из-за великого уважения, почтения и смирения.

Пророк Мухаммад говорил только те слова, которые были благими.

Мухтерем мусульманлар! Пейгъамберимиз Мухаммад, ‘алейhиссалямнынъ сахабелери ондан ве онынъ мукъаддесаттан (реликвия) берекетлене эдилер. Бу, о яшагъанда ве онынъ вефатындан сонъ япыла эди. Бизим заманымызда да бу девам этиле. Бунъа табаррук дениле. Бу акъкъында имамлар Аль-Бухарий ве Муслим ривает эттилер. Пейгъамберимиз Мухаммад, ‘алейhиссалям веда Хаджылыкъны япкъанда сачларыны тыраш этип, сахабелерине даркъатты. Олар бу сачларыны берекетленмек ичюн къуллана эдилер. Ве бу оларгъа Пейгъамбер Мухаммад, ‘алейhиссалямны хатырлата.

Уважаемые мусульмане! Сподвижники Пророка Мухаммада, мир Ему, стремились получить благословение как от самого Пророка, так от тех реликвий, которые остались от нашего Пророка. Это происходило как при жизни Пророка Мухаммада, мир Ему, так и после Его смерти. И так это доброе дело продолжается до наших дней.

И дозволенность табаррука – благословения реликвиями Пророка исходит от Самого Пророка Мухаммада, мир Ему. Имамы Аль-Бухарий и Муслим передали, что Пророк Мухаммад, мир Ему, в своем прощальномХадже побрил волосы, и раздал своим сподвижникам. И конечно, всем известно, что волосы не употребляют в пищу, и Пророк раздал их не для чего иного, как для благословения ими. Он раздал свои благословенные волосы, чтобы этот баракят остался у людей и был памятью о Пророке.

Сайгъылы мусульманлар! Сахабелер Пейгъамберимизге буюк итибар косьтерип, онынъ айткъан сёзлерине итаатлы олдылар. Оны озюнден даа чокъ севип, ондан берекетлене эдилер. Бизим динимизде Пейгъамберимизнинъ мукъаддесатлардан берекетленмек ясакъ дегиль, аксине, бу яхшы бир амельдир.

Дорогие мусульмане! Вот как трепетно и с каким глубочайшим почтением относились сподвижники к Пророку Мухаммаду, мир Ему! Они возвеличивали Пророка, четко следовали Его учению, были послушными Ему, любили Его больше самих себя. Они использовали табаррук, получая благословение от Самого Пророка. А также от Его реликвий. Необходимо и нам быть такими! Понятие «табаррук» означает: стремление получить больше блага от Аллаhа.

Уважаемые единоверцы! Пророк Мухаммад, мир Ему, является благословением как при Его жизни, так и после Его смерти. Пророк научил нас пользоваться благословением от Него и Его реликвий. Это является Сунной! Поэтому не пренебрегайте этим благом, выполняйте эту Сунну.

Аллаh бизге хайыр багъышласын ве Пейгъамберимизнинъ мукъаддесатлардан берекетленмек имкян берсин деп, Ду‘а этемиз.

Мы просим Всемогущего Творца даровать нам больше блага и возможности получить благословение от реликвий Пророка Мухаммада, мир Ему, а также других Пророков и святых.

Говоря это, я прошу прощения у Аллаhа для себя и для вас.