Центральное духовное управление мусульман - Таврический муфтият - Джемаат намазнынъ устюнлиги

Джемаат намазнынъ устюнлиги

إِنَّ الْحَمْدَ لِلَّهِ نَحْمَدُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ وَنَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَهْدِيهِ وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَمِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا، مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أَنَّ سَيِّدِنَا مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ صَلَوَاتُ اللَّهِ وَسَلاَمُهُ عَلَيْهِ وَعَلَى كُلِّ رَسُولٍ أَرْسَلَهُ.

أَمَّا بَعْدُ عِبَادَ اللَّهِ، أُوصِيكُمْ وَنَفْسِيَ بِتَقْوَى اللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ.

Аллаhкъа хамд олсун, О бизге ярдым ве бизни афу этсин деп, Ду’а япамыз. Бизни шерден ве яманлыкътан къорчаласын деп, Онъа ялварамыз. Кимге Аллаh Акъикъий елуны берди, ич кимсе оны бу ёлдан айырмаз. Амма кимге Аллаh Акъикъий ёлуны бермеди, ич кимсе оны къорчаламаз. Аллаh къусурсыз, ич бир шейге ве ич бир кимсеге мухтадж дегиль эм де Онъа бенъзеген екъ.

Шеhадет этем, Аллаhтан башкъа Иляh екъ, Онынъ ортагъы екъ ве Мухаммад Аллаhнынъ къулу ве Пейгъамбери.

Аллаhнынъ къуллары! Такъвалы олмагъа эпинъизни давет этем. Такъвалыкъ – бу фарзларны япмакъ ве гуняхлардан къачынмакътыр.

Хвала Аллаhу Всемогущему! Мы восхваляем нашего Творца и просим Его о помощи и прощении. Просим у Аллаhа защиты от зла наших скверных деяний. Тот, кого Аллаh наставил на Истинный Путь, никто не введет в заблуждение, а кому Аллаh не дал быть на Истинном Пути, того уже никто не поведет верным путем.

Аллаh превыше всех недостатков и не похож ни на кого и ни на что. Нет подобного Ему и нет помощника у Него.

Я свидетельствую, что нет божества кроме Одного-Единственного Аллаhа, у Которого нет сотоварища, и что Мухаммад – раб и Посланник Аллаhа.

Обращаюсь ко всем с призывом: будьте богобоязненными всегда и везде! Богобоязненность – это выполнение обязанностей и несовершение грехов.

Юдже Аллаh буюрды, манасы: «Аллаhнынъ аляметлерини итибар эткен мусульманлар – бу оларнынъ юреклеринде олгъан такъвалыкътандыр.»

Аллаh Всевышний сказал:

﴿ذَٰلِكَ وَمَن يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوبِ﴾

Это означает: «И те мусульмане, которые особенно почитают знамения Аллаhа, – это исходит от богобоязненности в сердцах!» (Сура «Аль-Хадж, Аят 32).

Сайгъылы дин къардашларым! Керчектен де, джемаатнен намазнынъ къылынувы – бу мусульманларнынъ энъ муим символларындан биридир. Бунъа Пейгъамберимиз чокъ дикъкъат айыра эди. Ве хаста алда биле о джемаат намазыны ич бир вакъыт къалдырмай эди.

Дорогие братья и сестры! Воистину выполнение Намаза коллективно – это является одним из важнейших символов мусульман! Этому уделял большое внимание Сам Пророк Мухаммад , не оставляя коллективный Намаз даже когда сильно заболел перед смертью.

‘Аише анамыз, Аллаh ондан разы олсун деди, манасы: «Пейгъамбер Мухаммад ‘алейhиссалям хасталанды ве бу хасталыкъ оны олюмге кетирди. Намаз вакъыты кельгенде эзандан сонъ Пейгъамбер Мухаммад ‘алейhиссалям деди, манасы: «Абу Бакргъа айтынъыз, джемаат намазыны алып барсын. Пейгъамбер Мухаммад ‘алейhиссалямгъа дедилер ки, Абу Бакрнынъ юреги йымшакъ, эгер о сенинъ ерине намазны алып барса, о кедерленир ве намазны алып барамаз эм де Къур`анны окъуп оламаз.»

Пейгъамбер Мухаммад ‘алейhиссалям озь эмирини текрарлады. Онъа айнысыны айттылар. Пейгъамбер Мухаммад ‘алейhиссалям кене деди: «Айтынъыз, Абу Бакргъа джемаат намазыны алып барсын», ондан сонъ бу сёзлерни Абу Бакргъа айттылар ве о имам олып, джемаат намазыны къылдырмагъа башлады.

Пейгъамбер Мухаммад ‘алейhиссалям алынынъ гузеллешмесини дуйып, эки адамнынъ ярдымынен джемааткъа чыкъты.»

Аиша, да благословит ее Аллаh, сказала: «Когда Пророк Мухаммад заболел болезнью, которая в итоге привела к смерти, пришло время Намаза, прозвучал Азан, Пророк Мухаммад сказал: «Велите Абу Бакру выполнять Намаз с людьми коллективно!» Пророку ответили, что у Абу Бакра мягкое сердце и если встанет на Намаз на Твое место, расстроится и не сможет вести Намаз, не сможет читать Кур`ан.

Пророк Мухаммад повторил свое веление и Ему еще раз ответили так же, на что Пророк Мухаммад сказал: «Велите Абу Бакру пусть он выполняет Намаз с людьми коллективно!» Когда передали Абу Бакру веление Пророка Мухаммада , Абу Бакр встал имамом на коллективный Намаз и начал его выполнять.

Пророк Мухаммад почувствовал небольшое облегчение и вышел в сопровождении двух человек, которые поддерживали Его с обеих сторон».

Сайгъылы мусульманлар! Бу бизим севимли Пейгъамберимиз. О биз ичюн энъ гузель нумюнедир. О агъыр хасталыкъта биле алы бираз енгиллешкен сонъ эп бир джемаат намазына барды ве бу ибадетке дикъкъат айырды.

‘Аише, Аллаh ондан разы олсун, девам этти, манасы: «Мен корьдим ки, Пейгъамбер Мухаммад ‘алейhиссалямгъа аякълары агъыргъаны себебинден юрьмеге агъыр эди. Амма о эп бир намаз къылгъанларгъа якъынлашты. Пейгъамбер имам ерине турсын деп, Абу Бакр арткъа кетмеге истеди. Амма Пейгъамбер Мухаммад ‘алейhиссалям Абу Бакр еринде къалсын деп ишарет этти. Пейгъамбер озю Абу Бакр янына отурып, намаз къылмагъа башлады. Бойлеликнен, Абу Бакр Пейгъамбернинъ артындан намаз къылды, джемаат исе Абу Бакрнынъ артындан намаз къылды.»

Обращаюсь к вам о мусульмане! Вот это – наш любимый Пророк! Именно Он – наилучший пример для каждого из нас! Почувствовав небольшое облегчение, несмотря на тяжелую болезнь и слабость, Он пошел на коллективный Намаз! Уделил внимание этому поклонению.

‘Аиша, да благословит ее Аллаh, продолжая, сказала: «Я видела, что Пророку тяжело ходить от сильной боли в ногах. Он подошел к молящимся, тогда Абу Бакр хотел отойти назад, чтобы Пророк встал на его место имамом. Пророк Мухаммад дал знак головой, чтобы Абу Бакр не отходил. Сам Он сел рядом с Абу Бакром и стал выполнять Намаз. Таким образом Абу Бакр выполнял Намаз за Пророком, а люди выполняли Намаз за Абу Бакром».

Белли ки, джемаатнен япылгъан намазнынъ зияде устюнлиги бар. Бу акъкъында Пейгъамбер Мухаммад ‘алейhиссалям бойле деди, манасы: «Эркекнинъ джемаатнен къылынгъан намазы бир озю къылгъан намазындан 27 кере устюндир.»

Известно о том, что Намаз, выполненный с коллективом, имеет много преимуществ. Об это говорил Пророк Мухаммад .

Имам Муслим передал от Абу Бакра Хадис Пророка Мухаммада :

"صَلَاةُ الرَّجُلِ في الْجَمَاعَةِ تَزِيدُ عَلَى صَلَاتِهِ وَحْدَهُ سَبْعًا وَعِشْرِينَ دَرَجَةً"

Это означает: «Намаз, выполненный мужчиной в коллективе лучше того, который выполнил индивидуально в 27 раз».

Абу hурайра, Аллаh ондан разы олсун, Пейгъамбер Мухаммад ‘алейhиссалямнынъ бойле сёзлерини ривает этти, манасы: «Эркекнинъ джемаатнен къылынгъан намазы бир озю эвде я да ишлеген еринде къылгъан намазындан 20 кереден устюндир. Эгер о абдестни догъру энъ яхшы шекильде алып ве самимий ниетнен намаз къылмагъа джамиге кетти. Эм де джамиге баргъаны къадар эр адымда онынъ дереджеси юкселе ве гуняхлары афу олуна. Эгер о намазыны догъру къылса, намаз къылгъан ерини терк этмегендже Мелеклер онъа Дуʻа окъуйлар. Олар бу адамгъа Аллаhтан рахмет багъышлангъаныны ве гуняхлары афу олунгъаныны истейлер.»

Передано от Абу hурайра, да благословит его Аллаh, что Пророк Мухаммад сказал: «Намаз мужчины, который он выполнил коллективно, имеет преимущество над индивидуальным, который выполнил сам дома, или на базаре (то есть на месте его работы) более чем в 20 раз. И это в том случае, когда он сделал омовение правильно в лучшем виде, и пошел в мечеть с искренним намерением именно для выполнения Намаза. И до самого входа в мечеть с каждым шагом повышается его степень и прощается грех. И если он правильно выполнит Намаз, Ангелы читают для него молитву до тех пор, пока он находится на месте, где выполнял Намаз. Они просят Аллаhа даровать ему милость и прощения грехов».

Этот Хадис предал имам Муслим.

Джемаат намаз – бу фард кифайя. Фард кифайя – бу джемаат вазифеси, яни къул олмагъан етишкенлик чагъында ве ерли сакин олгъан эм де буны япмамагъа акъкъы олгъанларгъа къылмагъа керек. Яни эгер базы адамлар джемаат намазыны къылсалар, башкъа адамлар буны япмагъа борджлу дегиллер. Эгер эки ве ондан зияде инсан олса, джемаат намазыны къылмагъа мумкюн.

Коллективный Намаз – это фард кифайя – коллективная обязанность для свободных от рабства, совершеннолетних, проживающих в данной местности мужчин, не имеющих оправдания для его невыполнения. То есть если некоторые люди выполнили его, эта обязанность снимается с других. Коллективный Намаз выполняется, когда есть два и более человек.

Юдже Аллаh Къур`анда буюра, манасы: «Намаз къылынъыз, Зекят беринъиз ве башкъа намаз къылгъанларнен берабер Руку‘ япынъыз.»

Бу Ает джемаат намазнынъ буюк эмиети олгъаныны бизге анълата.

Аллаh Всевышний сказал в Кур`ане:

﴿وَأَقِيمُواْ الصَّلَاةَ وَآتُواْ الزَّكَاةَ وَارْكَعُواْ مَعَ الرَّاكِعِينَ﴾

Это означает: «Выполняйте Намаз, выплачивайте Закят и совершайте Руку‘ (поклон) вместе с другими молящимися».

Этот Аят указывает на значимость участия в совместном коллективном соблюдении.

Ибн Маджаh, Ад-Даракутний, Ибн Хиббан ве Аль-Хаким Ибн ‘Аббастан бойле Пейгъамберимизнинъ Хадисини ривает эттилер, манасы: «Эгер бир инсан эзанны эшитсе ве онынъ бармамагъа диний себеби олмаса, о намазыны бир озю къылса, онъа савап екъ.» Яни бойле къылынгъан намаз макруh сайыла. Чюнки джемаатнен ве джамиде намазны къылмакъ даа яхшыдыр. Буны Пейгъамберимизнинъ сезлери тасдикълай, манасы: «Фарз намазлар джамиде япылса яхшыдыр, башкъа намазлар исе эвде.»

Ибн Маджаh, Ад-Даракутний, Ибн Хиббан и Аль-Хаким передали Хадис Пророка Мухаммада от Ибн ‘Аббаса, да благословит его Аллаh:

"مَنْ سَمِعَ النِّدَاءَ فَلَمْ يَأْتِهِ فَلَا صَلَاةَ لَهُ إِلَّا مِنْ عُذْرٍ"

Это означает, что тот, кто слышал призыв к Намазу и не пришел Его выполнять без оправданий, то нет ему вознаграждения, если совершил в одиночку.

Это означает, что тот, кто без уважительной по религии причины не выполнял Намаз в коллективе, то такое выполнение Намаза – макруh, нет вознаграждения за это. И лучше выполнять Намаз в мечети, как это подтверждается в Хадисе Пророка :

"أَفْضَلُ صَلَاةِ الْمَرْءِ في بَيْتِهِ إِلَّا الْمَكْتُوبَةَ"

Это означает, что лучший Намаз – тот, который выполнен дома, кроме обязательного.

Урьметли мусульманлар! Джемаатнен ве джамиде намазны къылмакъ даа яхшыдыр. Имам Муслим Пейгъамбер Мухаммад ‘алейhиссалямнынъ бойле сёзлерини ривает этти, манасы: джемаат намазыны къылгъанда Къур‘анны яхшы окъугъан инсан намазда имам ола. Эгер Къур‘анны яхшы окъугъан адамлар бир къач олса, олардан Пейгъамберимизнинъ суннетини яхшы бильген имам ола. Эгер бойле инсанлар кене де бир къач олса, hиджретни эвель япкъан имам ола. Эгер кене де бойле инсанлар бир къач олса, ким Ислям динини эвельдже къабул этти, о имам ола. Башкъа риваетте кимнинъ яшы буюк олса, о имам ола.

Дорогие братья! Лучше для каждого из нас выполнять Намазы коллективно в мечети.

Имам Муслим передал Хадис Пророка Мухаммада имамом в коллективном Намазе по приоритету становится тот, кто лучше знает и читает Кур`ан, а если они оказались на одном уровне по знанию Кур`ана, тогда будет тот, кто лучше знает Сунну Пророка , а если и в этом одинаковый уровень, тогда тот, кто раньше совершил переселение hиджраh, а если даже и в этом равны, тогда тот, кто раньше других принял Ислам. А в другой передаче этого Хадиса в конце сказано, что будет тот, кто старше по возрасту.

Сайгъылы мусульманлар! Керчектен де, эгер мусульманлар куньде беш кере бир ерде топлансалар, мусульманларнынъ джемаатына чокъ файда олур. Бу мусульманларны бирлештире, янъы танышувлар ола ве бири-бирине ярдым этмеге себеп ола. Бойле олса, хасталар зиярет этилир, кучьлю зайыф олгъанны къорчалар, зенгинлер фукъарелерге ярдым этерлер.

Дорогие единоверцы! Воистину собрание мусульман по пять раз в день дает хорошие плоды, и приносит большую пользу обществу верующих. Это приводит к новым знакомствам мусульман между собой. Это ведет к взаимопомощи и поддержке, объединяет общество. Сердца мусульман становятся связанными между собой, появляются чувства сострадания и взаимопомощи. Тут сильный защищает слабого, помогает ему, здоровый посещает заболевших, богатые выделяют средства неимущим.

Джемаат намазында чешит мусульманлар берабер омуз-омузгъа якъын олып, бир сырада туралар. Оларнынъ арасында яш къартнен, зенгин фукъаренен, сатыджы алыджынен ве дигерлери берабер туралар. Олар эписи берабер намаз къылып, Аллаhнынъ эмирини ерине кетирип, баш эгелер. Ве оларнынъ арасында такъвалыкътан гъайры ич бир фаркъ екътыр.

В коллективном Намазе разные мусульмане стоят плечом к плечу в одном ряду – пожилые вместе с молодыми, работодатели с работниками, торговец вместе с покупателем, правитель стоит в одном ряду с неимущим. И все они вместе склоняют свои головы в Намазе, выполняя Повеление Единого Создателя. И нет преимущества одного перед другим кроме как в богобоязненности!

Эй, азиз дин къардашларым! Пейгъамбер Мухаммад ‘алейhиссалям бизге косьтерген елунен кетмеге ве Шари‘атны кутьмеге керекмиз. Керчектен де, энъ яхшы ребер ве насиат бу бизим Пейгъамбер Мухаммад ‘алейhиссалям анълаткъан шейлердир. Бу бизим кучюмиз! Бунен берабер биз бахытлы олурмыз.

О, братья и сестры! Необходимо придерживаться того пути, которому учил Пророк Мухаммад , соблюдая Шари‘ат. Воистину, лучшее руководство и наставление – это то, с чем пришел наш Пророк . В этом наша сила! В этом наше преимущество и превосходство! 

Аллаh бизге такъвалы олмагъа насип этсин. Бизим иманымызны къуветлештирсин ве гуняхларымызны афу этсин деп, Дуʻа этемиз.

Просим Аллаhа, чтобы Он даровал нам быть благочестивыми, укрепил нашу Веру и даровал нам уйти из этого мира с покаянием.

هَذَا وَأَسْتَغْفِرُ اللَّهَ لي وَلَكُمْ

Контакты

Центральное духовное управление мусульман -

Таврический муфтият, Муфтият Крыма,

ул. 1 Конной Армии, 66,

г. Симферополь, Республика Крым, Россия, 295024,

тел.: +7978-038-83-89,

e-mail: info@cdumk.ru